Wouter Hillaert over de hedendaagse cultuurjournalistiek


In het filmpje hoor je een fragment uit een interview met Wouter Hillaert, freelance recensent bij onder meer De Standaard. Hillaert heeft het in dit fragment over veranderingen en verschuivingen binnen de cultuurjournalistiek vandaag. De focus komt alsmaar meer en meer te liggen op BV’s en human interest in plaats van op duiding, reflectie en beschouwing.

(Mijn excuses als het geluid te stil is, ik krijg het voorlopig niet luider.. Dus haal die koptelefoon maar boven!)

Over naomihoornaert
Mijn naam is Naomi en ik studeer journalistiek aan de UGent. Maar daarnaast ben ik ook muzikant, en enorm geïnteresseerd in kunst en muziek. Als ik een krant of tijdschrift opensla ga ik dan ook altijd meteen op zoek naar nieuws of interessante reportages met betrekking tot deze topics. Op deze blog wil ik dus schrijven over bepaalde berichten over kunst en muziek in de media die mijn aandacht hebben getrokken!

Geef een reactie

